A fejlesztések következő állomásaként Társaságunk tervezett informatikai leállást hajt végre 2023.01.26. 16 h -tól várhatóan 2023....
A magyar kultúra napját 1989 óta ünnepeljük meg január 22-én, annak emlékére, hogy – a kézirat tanúsága szerint – Kölcsey Ferenc 1...
A Minősített Könyvtár kitüntető címet adományozta Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter a bonyhádi bibliotékának...
Az éves beosztás ide kattintva érhető el: https://bit.ly/3DpEiiH – A gyógyszertári ügyelet, ahogy az elmúlt években is hétköznapok...
Filóné Ferencz Ibolya polgármester kezdeményezésére – a képviselő-testület támogató döntésével – január 2-án újból kinyitja kapuit a Fáy Lakótelepen lévő posta. „Azt tartottuk szem előtt a tárgyalások során és a döntés meghozatalakor, hogy a lakosság számára újból rendelkezésre álljon a szolgáltatás” – hangsúlyozta a polgármester.
Mint ismeretes, november 12-től a három bonyhádi postából kettőnél szünetel a szolgáltatás. A majosi városrész mellett a Fáy Lakótelepen lévőt érintette a Magyar Posta Zrt. által meghozott döntés. „A lehető leghamarabb megvizsgáltuk annak lehetőségét, hogy miként tud az önkormányzat segíteni a szolgáltatás továbbvitelében. Haladéktalanul felvettem a kapcsolatot a posta vezérigazgatójával és Fónagy János államtitkárral. Azt a tájékoztatást kaptam tőlük, hogy az üzemeltető Bonyhád esetében egy posta újbóli megnyitását engedélyezi. Az önkormányzatnak pedig a felmerülő üzemeltetési költségek ötven százalékát kell vállalnia” – idézte fel Filóné Ferencz Ibolya. Majd hozzátette, ez nemcsak a rezsiköltségeket jelenti, hanem valamennyi, a működés során felmerülő kiadást. Ez a bonyhádi 3-as számú, tehát a Fáy Lakótelepen lévő posta esetében éves szinten 23,7 millió forint. A polgármestertől azt is megtudtuk, hogy hiába vállalná az önkormányzat mindkét posta esetében az újranyitás teljes költségét, csak egyet engedélyezett az üzemeltető. Ezért döntöttek a nagyobb forgalmat bonyolító, Fáy Lakótelepen lévő posta mellett. A város polgármestere arról is beszámolt, hogy ezt a kötelezettséget nem csak a téli időszakra kellett vállalnia az önkormányzatnak, hanem 18 hónapra, azaz 2024. június 30-ig. Tehát a már korábban számszerűsített 23,7 millió forint mellett újabb 11,7 millió forintot kell majd az önkormányzatnak biztosítani a posta működtetéséhez. Ezáltal mindösszesen 35 millió forintot meghaladó támogatásról határoztak a város vezetői a napokban tartott rendkívüli ülésükön.
Vissza